Suby YouTube – początki kariery

Nawet, jeśli jeszcze nigdy nie prowadziłeś własnego kanału na YouTube, musisz zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne są subskrypcje. To właśnie one odpowiadają za popularność Twojego kanału i to, jak wiele osób dotrze do publikowanych przez Ciebie materiałów? Zdobywanie subskrybentów może być jednak trudne, szczególnie na samym początku naszej przygody z YouTube. Jak rozkręcić swój kanał i dotrzeć do swoich pierwszych odbiorców?


Czasami wystarczy przypomnieć ludziom oglądającym Cię, by klikali czerwony przycisk odpowiadający za subskrypcję. Jeśli już to robisz, pamiętaj, aby pokazać, dlaczego warto subskrybować Twój kanał. Najlepiej robić to wtedy, gdy są do Ciebie pozytywnie nastawieni, np. zaraz po tym, jak podałeś nowe i przydatne informacje lub rozśmieszyłeś ich. Minusem tej metody jest to, że – choć skuteczna – jest stosunkowo powolna, szczególnie na początku. A to właśnie pierwsze kroki interesują nas najbardziej. Szybszym i prostszym rozwiązaniem jest zakupienie subskrybentów na jednej ze stron, które je oferują. Dzięki temu unikniesz żmudnego procesu zdobywania swoich pierwszych fanów. Sprawa jest nieco łatwiejsza, jeśli posiadasz już rozpoznawalną markę i otwierasz konto pod jej szyldem. Nadal jednak nie powinieneś zaniedbywać odpowiedniego marketingu na Facebooku.